Visuell identitet for Fosnavåg konserthus

15902 5ae79 original
15905 8d09f original
15908 e664c original
15911 1486c original
15914 1ce02 original
15917 36a17 original
Sendt inn av
Heydays AS
Kunde
Fosnavåg konserthus
Medalje
Gullblyanten 2014
Sølv, Design - Identitet
Fosnavåg konserthus er Søre Sunnmøres nye storstue. Som et spleiselag mellom over 350 lokale bidragsytere, representerer konserthuset et tverrsnitt av lokalmiljøet. Fosnavåg er en værhard avkrok langs kysten. Her har livet alltid vært prisgitt av hva havet kan gi. Likhetene mellom havet og musikken er mange; Kontrastene, dynamikken, dramaet og stemningsskiftene. Identiteten tar tak i dette samspillet mellom havet og musikken, og er på denne måten relevant i både lokal og kulturell sammenheng. Den visuelle identiteten hedrer Fosnavågs tilknytning til havet. Den tar grep om Fosnavågs viktigste verdigrunnlag, og plasserer det i en musikalsk kontekst. Gjennom Beauforts vindskala, først brukt for å beskrive seilføring på skip, har vi skapt en musikalsk skala bestående av ti logosymboler. Fra stille til stormfullt, reflekterer skalaen musikkens mange fasetter. Fra mørke strykere til høye falsetter, fra intime konserter til majestetiske opplevelser, fra dyp sorg til uhemmet glede. Historien handler om nyansene og kontrastene i musikken: Musikken som får deg til å danse, eller musikken som får deg til å gråte. Den uttrykker musikkens lavmælte mildhet – og havets styrke og temperament. En musikalsk identitet like omskiftelig som stedet. Med en historie forankret i lokalsamfunnet, skapte vi en identitet som engasjerer både innbyggere og besøkende.

Bidragsytere

  • Stein Henrik Haugen
    Grafisk Design
  • Stein Henrik Haugen
    Art Director
  • Fredrik Remøy
    Ansvarlig hos kunde
  • Mathias Haddal Hovet
    Prosjektleder
  • Kristin Støylen
    Fotograf
  • Marius Rypdal
    Musikk
  • Ole Magnus Saxegård
    Annet (må beskrives)
  • Heydays
    Grafisk Design
  • Bjørn Holum
    Annet (må beskrives)