Visuell identitet for Risør Kammermusikkfest

Sendt inn av
Superblaise
Kunde
Risør Kammermusikkfest
Medieplassering
Lanseringsevent for identitet 30.03.2016
Risør kammermusikkfest er en årlig festival for kammermusikk i Risør, som har holdt på siden 1991. Før fjorårets festival ønsket festivalen å nå et bredere publikum, blant annet ved å få en ny visuell profil. Utgangspunktet for den nye visuelle identiteten er fiolinens fire strenger. Hver streng har en egen vibrasjon og tone, som manifesteres i logens fire ulike vibrerende elementer. Disse fire elementene representerer også byen Risør: horisonten, de hvitmalte husene, bryggen og havet. Sammen utgjør de selve symbolet på Risør Kammermusikkfest: en unik festival hvor noe nytt utfolder seg i møtet mellom by, mennesker og musikk. Risør Kammermusikkfest skiller seg fra andre festivaler ved at musikerne øver og spiller i Risør hele uken. Gjennom hele festivalen kan man gå rundt i byen og oppleve musikk fra de ulike øvingslokalene og musikerboligene. For å illustrere innblikket dette gir stanset vi ut logoen på flere av flatene. For å la bildene og musikerne fargelegge identiteten valgte vi å beholde den hvit, likesom musikerne maler den hvite byen med musikk under festivalen.

Bidragsytere

  • Joachim Levin
    Konsulent
  • Victoria Salbu
    Prosjektleder
  • Kristofer Haugvik
    Grafisk Design
  • Fredrik Staurland
    Grafisk Design
  • Per Erik Kise Larsen
    Ansvarlig hos kunde