Visuell selvelsk fra Picapoint

Vmx Gl Vm B V1
Sendt inn av
Picapoint Studio AS
Kunde
Picapoint
Med en utdatert profil, og et navn forankret i fordums tid da ord som Digital Transformation, Performance og UU ikke var på alles lepper, skrek vi etter fornyelse. Vi ville at alle skulle se oss slik vi følte oss på innsiden. Taktile leveranser er sjarmerende og ofte riktig - men hvordan måler vi en Pica i vår ellers veldig digitale hverdag? Eller et Point? Hvordan kan vi måle perfeksjon på leveranser kultivert gjennom kollektiv erfaring og dyktighet hvor det ikke eksiterer to streker under svaret? Eller suksess? Alle som jobber med merkevarer, vet at bransjen er i konstant endring og krav om rapportering og etterprøvbarhet vil (heldigvis) fortsette å vokse. Alt måles! Eller. Vi gjør i alle fall det! For å sikre beste mulige resultat for våre kunder og ansatte. Vår nye profil er bygget rundt en markør. Markøren rommer ikke bare alt vi er, og ønsker å være, men den brukes og endres aktivt i kommunikasjonen. Den er vår målestokk. Som en motpol til sjelløse sans-serif logoer har vi modernisert en klassisk serif-font i navnetrekket vårt. Supplert med vår glitch-font, mønstre og farger, tilføres det menneskelige i en ikke pixel-perfect verden. Vårt nye neo-modernistiske univers kler oss godt.

Bidragsytere

  • Tom Lekven Nilsen
    Leder for merkevareutvikling
  • Kristine Kvale
    Digital designer
  • Dušan Mihailović
    Designer
  • Agata Kasprowicz
    UX designer
  • Torkel Olsen Vikeby
    Webflow-utvikler
  • Thomas Bull
    Motion designer
  • Kjetil Myhre Berge
    3D/Motion Designer
  • Cecilie Hovde
    Innholdsprodusent