VM-Torget

Sendt inn av
R8 Edge
Kunde
Arkaden Skien
Medieplassering
Utendørs, Telemarksavisa, facebook, instagram, osv.
Høsten 2017 fikk Arkaden Skien Storsenter nye eiere. De overtok et senter som i de flestes øyne var alt annet enn attraktivt. Med sterke konkurrenter utenfor bykjernen, var det få som levnet de nye eierne av Arkaden, et kjøpesenter midt i et – da, ganske så dødt – Skien sentrum, store sjanser for å lykkes med å snu en langvarig negativ trend. Da R8 Edge fikk jobben med å relansere “nye” Arkaden, kom vi opp med konseptet (og payoff-en) Alt for byen! “Alt for byen” har siden vært førende for alt Arkaden har gjort. Med et ønske om ikke bare å revitalisere senteret, men hele Skien sentrum, har Arkaden stått bak en rekke arrangementer og eventer som har engasjert og aktivisert bade såkalte konkurrenter og publikum/kunder. VM-torget 2018 er så langt den største av disse begivenhetene. Kort tid før fotball-VM, fikk Arkaden ‘go’ på å vise alle kampene på storskjerm på Handelstorget, som ligger rett utenfor hovedinngangen til Arkaden. Vi døpte om torget til VM-torget, laget en profil for arrangementet – og innsalgsmateriell som hentet inn hele 43 samarbeidspartnere. Daglig, dagsaktuell annonsering, blant annet helsider i lokalpressen og høy aktivitet i sosiale medier, bragte rekordhøye 40.000 besøkende til VM-torget – og en folkefest i Skien sentrum, fire uker til ende. Til nå har "Alt for byen"-konseptet bidratt til at Arkaden har fått 16 nye leietagere og en omsetningsøkning på 30 % i 2018 mot året før – i en tid der retail sliter og kjøpesentre legges ned. Arkaden, som var senteret med stadig flere tomme lokaler og stadig færre leietakere, er blitt en motor for økt aktivitet, handel og trivsel i Skien by.

Bidragsytere

  • Inge Lillefjære
    Art Director
  • Jan Georg Iversen
    Tekstforfatter
  • Mats Flatland
    Konsulent
  • Aziz Chaer
    Ansvarlig hos kunde
  • Benedikte Stensrød
    Ansvarlig hos kunde
  • Fenomen
    Produksjonsbyrå
  • Espen Grimsgaard
    Webutvikling