Vold– og overgrepslinjen

55037 4f8da original
Sendt inn av
HyperRedink
Kunde
Krisesentersekretariatet
Medieplassering
Navn og identitet, konsept, nettsider, filmproduksjon, PR, digital distribusjon, sosiale medier, materiell rettet mot helsevesenet
Problem Hvordan nå frem til en sårbar målgruppe som ikke identifiserer seg med voldsofferkommunikasjon og begrepene som finnes på feltet? Innsikt Det ble avgjørende å skape kommunikasjon som kunne nå gjennom til en ekstremt sårbar målgruppe. De utsatte føler ofte skyld, skam og mangler begrep om hva de har vært utsatt for. De identifiserer seg ikke med målgruppen og tiltakene som tilbys. Kommunikasjonen som eksisterer på feltet fra før er sterkt preget av voldsofferkommunikasjon med alt fra blålys til blåveiser. Vi ble nødt til å finne en ny måte å snakke til målgruppen på. Et slags nytt «kategorispråk». Løsning Vi skapte det subtile navnet VO og utviklet en profil hvor formspråket i stedet for å uttrykke alt det vonde, heller kunne uttrykke håp, beskyttelse, trygghet og det uperfekte. Dette gjorde at vi kunne utvikle kampanjefilm og annet materiell hvor budskapet kom frem, uten av vi støtte fra oss målgruppen som vi visste ikke var mottakelig for et formspråk som kommuniserer vold mer eksplisitt.

Bidragsytere

  • Kim Gerhardsen
    Konsulent
  • Silje Fjeld
    Tekstforfatter
  • Martine Skjekkeland
    Art Director
  • Monika Tronsmed
    Grafisk Design
  • Øystein Hukset
    Webutvikling
  • Joachim Foss Rønning
    Regissør
  • Tina Rueda
    Prosjektleder
  • Silje Kristine Andersen
    Annet (må beskrives)
  • Hanne Askbo
    Annet (må beskrives)
  • Kathrine Støre
    Prosjektleder
  • Sara Bondø
    Ansvarlig hos kunde
  • Oscar Dahlsbakken, FNF
    Filmfotograf
  • Alexander Olsson
    Klipp
  • Sagveien Resort
    Lyd
  • Cannibal Casting
    Casting