Volkswagen Innovasjon

Sendt inn av
TRY
Kunde
Harald A. Møller
Medieplassering
Bla TV2, TVNorge, TV3, Dabladet Magasinet, VG Helg, Aftenposten
Medalje
Gullblyanten 2010
Diplom, Kjøretøy
Volkswagen har som mål og være ledende på innovasjoner, noe som gjør kjøringen bedre og sikrere. Dette er i utgangspunktet avansert teknologi som er innviklet å forklare. Vi ønsker i kommunikasjonen å fjerne oss fra tekniske og kompliserte beskrivelser, og heller vise frem teknikken på humoristiske måter. Denne kampanjen tar for seg nyheten om en automatisk girkasse med helt sømløse girskift, adaptive lys som gjør at farer oppdages raskere og BlueMotion som gir et rekordlavt forbruk av drivstoff.

Bidragsytere

  • Thorbjørn Ruud
    Art Director
  • Petter Bryde
    Tekstforfatter
  • Morten Polmar
    Konsulent
  • Cathrine Wennersten
    Prosjektleder
  • Thomas Bråten
    AD-assistent
  • Irene Solstad
    Ansvarlig hos kunde
  • Einar Film og Fortellinger
    Produksjonsbyrå
  • Morten Tyldum
    Regissør
  • Guri Neby
    Producer
  • Sigve Aspelund
    Fotograf
  • Ole Jakob Bøe Skattum
    AD-assistent
  • Lars-Kristian Harveg
    Art Director
  • Jonas Grønnern
    Tekstforfatter