Web TV Newbies

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
TV 2
Medieplassering
Tv 2s kanaler, prerolls på Youtube
TV 2 Sumo er Norges største web TV-leverandør, og ville med denne kampanjen nå en målgruppe på 50+ som er skeptiske til web TV. Oppgaven var å overbevise denne mågruppen at TV 2 Sumo både er enkelt å bruke og har mye innhold for enhver smak. For å demystifisere TV 2 Sumo og vise målgruppen at dette er noe de teknisk vil mestre inviterte vi en rekke folk fra diverse eldresentere (som er mye eldre enn målgruppen,) til å teste tjenesten for første gang. Uten manus eller videre instrukser fikk den eldre garde snakke fritt om programmene og hvordan de opplevde tjenesten. Vi ville med dette vise at hvis seniorene klarte å forholde seg til Sumo, så kunne målgruppen klare det også. I tillegg fikk vi en masse gullkorn om kjente serier og TV 2-programmer som informerte målgruppen om et bredt innhold. Eksperimentet ble filmet fra webcamperspektiv, og det ble i alt laget 18 reklamefilmer med forskjellige tema og av ulik lengde til visning både på TV og på nett.

Bidragsytere

  • Thale Høy-Petersen
    Art Director
  • Jørgen Gjærum
    Kreativ leder
  • Ingrid Lea
    Art Director
  • Torny Hesle
    Art Director
  • Jørgen Bjerke
    Konsulent
  • Beril Holte Rasmussen
    Byråproducer
  • Tone Bøygård
    Prosjektleder
  • Katrine Berget
    Prosjektleder
  • Karl Bryhn
    Grafisk Design
  • Turid Øversveen, 4 1/2
    Producer
  • Marius Holst, 4 1/2
    Regissør
  • Anne Røkenes
    Ansvarlig hos kunde
  • Ludvig Johansen
    Ansvarlig hos kunde