Weedensenteret

Sendt inn av
POL
Kunde
Helsedirektoratet
Helsedirektoratet fikk i oppdrag av Regjeringen å sikre en oppdatert og styrket kommunikasjon om cannabis og stoffets skadevirkninger. Målgruppen var unge mellom 15 og 17 år, en aldersgruppe hvor vi finner de aller fleste debutantene av cannabis. Med en slik oppgave stod utfordringene i kø. Diskusjonen om cannabis er svært polarisert, og det er en dissonans mellom skremselspropaganda og populærkultur. Der mange myter og lite fakta, og i tillegg øker tilgangen i raskere takt enn forskningen. Flere og flere tester cannabis og vi kan ikke stoppe dem – men vi kan gi dem verktøyene for å ta et bevisst valg på når, hva og hvor, og i beste fall si nei. Ingen pekefinger og kun fakta – men på en interaktiv og interessant måte, og på målgruppens premisser. Målet var å skape mer tillit og åpenhet rundt temaet gjennom dialog med målgruppen. Løsningen ble en heldigital kampanje som spilte på kunnskapsgapet til målgruppen. Vi lagde Weedensenteret, et digital interaktivt vitensenter om cannabis som målgruppen selv kunne utforske.

Bidragsytere

  • Marius Eriksen
    Rådgiver
  • Ina Egelandsdal
    Prosjektleder
  • Sindre Holmedal Johnstad
    Kreatør
  • Erlend Løfald
    Kreatør
  • Simon Karlsson
    Planner
  • Andrea Engum
    Designer
  • Ole Jacob Bøe Skattum
    Designer
  • Sander Dahl
    Regi/foto
  • Elle-Beth Lønnestad
    Produsent
  • Marcus Sætre
    Koordinator
  • Simen Fornes
    Scenograf
  • Robert Billington
    Rekvisitør
  • Ole Kristian Nilsen
    Lysmester
  • Mikkel Eid
    Produksjonsassistent
  • Stig Høyjord
    Etterarbeid
  • Linda Tillier
    Produsent
  • Emil Karlsson
    Designer
  • Christopher Køltzow
    Designer
  • Marius Nohr
    Utvikler
  • Christoffer Klungerbo
    3D