Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Helsedirektoratet fikk i oppdrag av Regjeringen å sikre en oppdatert og styrket kommunikasjon om cannabis og stoffets skadevirkninger. Målgruppen var unge mellom 15 og 17 år, en aldersgruppe hvor vi finner de aller fleste debutantene av cannabis.
Med en slik oppgave stod utfordringene i kø. Diskusjonen om cannabis er svært polarisert, og det er en dissonans mellom skremselspropaganda og populærkultur. Der mange myter og lite fakta, og i tillegg øker tilgangen i raskere takt enn forskningen.
Flere og flere tester cannabis og vi kan ikke stoppe dem – men vi kan gi dem verktøyene for å ta et bevisst valg på når, hva og hvor, og i beste fall si nei. Ingen pekefinger og kun fakta – men på en interaktiv og interessant måte, og på målgruppens premisser. Målet var å skape mer tillit og åpenhet rundt temaet gjennom dialog med målgruppen.
Løsningen ble en heldigital kampanje som spilte på kunnskapsgapet til målgruppen. Vi lagde Weedensenteret, et digital interaktivt vitensenter om cannabis som målgruppen selv kunne utforske.