Whopper Sellout

Sendt inn av
DIST Creative
Kunde
Burger King
Medieplassering
Facebook
I 2010 bestemte Burger King, som så mange andre, at de skulle satse på Facebook. Og det overordnede målet var tidsriktig nok å skaffe seg så mange fans som overhodet mulig. Gjennom svært ”vellykkede” kampanjer der vi lokket med gratis Spotify-invitasjoner og gratis burgere vokste antall likes i høy hastighet. Men vi burde visst at det er umulig å kjøpe seg vennskap. Våre såkalte ”fans” var ikke glade i Burger King i det hele tatt og de var kun ute etter å få noe gratis – eller å lage kvalm. Vi bestemte oss for å ta et drastisk grep før de som faktisk var våre ekte tilhengere ville slutte å besøke sidene. For å bli kvitt freeriderne, bestemte vi oss for å snu deres eget våpen mot dem. Kunne en gratis Big Mac fra McDonalds friste dem til å forlate oss? I så fall ville vi gladelig bli kvitt dem.

Bidragsytere

  • Eirik Sørensen & Finn Knudsen
    Kreativ leder
  • Rikke Flinder
    Annet (må beskrives)
  • MSLGROUP
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • Edward Eikeland
    Annet (må beskrives)
  • Finn Knudsen
    Annet (må beskrives)
  • Nodes
    Produksjonsbyrå
  • Petter Gulli
    Tekstforfatter
  • Nodes
    Webdesign
  • Kristian Lyse
    Konsulent
  • Sven Hars
    Ansvarlig hos kunde
  • DIST Creative & MSLGROUP
    Reklamebyrå
  • Eldar Skylstad
    Konsulent
  • Thomas Moen
    Annet (må beskrives)
  • Marte Listhaug
    Prosjektleder
  • Remi Juliebø
    Illustrasjon