Wind Tunnel

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Geox
Medieplassering
Online
Bakgrunn: Geox sponser RedBull sitt Formel1 team med 4 ganger verdensmester Sebastian Vettel i spissen. De produserer spesiallagde racing sko som sjåførene i teamet bruker. Oppgave: Bruke Formel1 sponoratet til å promotere Geox sin høst- vinterkolleksjon. Løsning: Vi bygde en spesialtilpasset Formel 1 test-vindtunnel som kombinerte Formel 1 med shopping-verden. Her fikk 10 utvlagte Geox-fans muligheten til å vinne så mange sko de klarte å samle i løpet av 1 minutt. Resultatet av konkurransen ble en viralfilm som viser deltagernes kamp i 300 km i timen. Filmen ble spredt på facebook og brukt som PR i alle flater hvor Geox ville skape oppmerksomhet rundt sponsoratet.

Bidragsytere

  • Luigi Garbuio
    Ansvarlig hos kunde
  • Silje Hvideberg Tobiassen
    Prosjektleder
  • Kristian Kristiansen
    Konsulent
  • Richard Holley
    Ansvarlig hos kunde
  • Arnar Halldorsson
    Annet (må beskrives)
  • Stina Nordgren
    Grafisk Design
  • Sverrir Brynjolfsson
    Annet (må beskrives)
  • Gianlorenzo Mocellin
    Ansvarlig hos kunde
  • Thomas Askim
    Art Director
  • Eirik Stensrud
    Tekstforfatter
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design
  • Christoffer Lorang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Marcus Lundin
    Regissør
  • Standart AB
    Produksjonsbyrå
  • Pål Åsberg
    Annet (må beskrives)
  • Måns Lorentz
    Producer