WOC 2019

Sendt inn av
Studiogeist
Kunde
Woc 2019 VM i Orientering
BAKGRUNN Norge ble tildelt Verdensmesterskapet i Orientering 2019. Et stort arrangement, men preget av begrensede økonomiske midler, og tradisjonelt en lite publikumsrettet sport. Det ble tydelig behov for en smart og sterk visuell identitet, som kunne gi mest mulig signaleffekt, på kortest mulig tid. UTGANGSPUNKT «Det offisielle orienteringssymbolet, brukt til å markere poster i løypa.» https://no.wikipedia.org/wiki/Orientering#/media/Fil:Orienteering_symbol.svg Et internasjonalt symbol skapt for å gi optimale kontraster og maksimal synlighet. Et sterkt symbol, med ekstrem rask gjenkjenningskraft i vestlige kulturer. Tidligere benyttet i en mengde logoer, med varierende hell. Til tross for mye brukt symbol, så er idet ikke tidligere tatt ut i sin reneste form — som bærende element i en kommunikasjon. Dette ønsket vi å ta tak i. LØSNING Konseptet «Kraftfullt møtepunkt» ble utviklet. · der nasjoner møtes · der utøver møter publikum · der menneske møter natur Utgangspunktet ble en visuelle identitet med fokus på en skråstilt snittflate — et dynamisk møtepunkt mellom to eller flere flater. Det ble til et visuelt system, bestående av enkle og kraftfulle elementer, som åpnet for stor variasjon i bruk. RESULTAT En dynamisk identitet med stor gjengkjenningskraft. Den tydeliggjør både sport, arrangement, utøver og natur. En tydelig ramme rundt et særdeles vellykket arrangement.

Bidragsytere

  • Tord Sandholt
    Kreativ leder
  • Fredrik Temte
    Konsulent
  • Linda Skarpås
    Grafisk Design
  • Per Bergerud
    Ansvarlig hos kunde
  • Hilde Poppe
    Annet (må beskrives)
  • Kristin Hermansen Josefsen
    Annet (må beskrives)