WWF - Shoot the tiger

Sendt inn av
Torgeir Andorsen
Kunde
WWF
Medieplassering
Fiktiv
Brief: “We have lost 97% of wild tigers in just over a century. As few as 3,200 exist in the wild today. Come up with an idea that will stop the killing. Even saving 1 tiger is significant.” Innsikt: Folk gir gjerne penger til veldedige organisasjoner når de får en bekreftelse på at pengene de gir nytter. WWF har Rangere som aktivt passer på tigrene. Ved å legge trykk på hvor pengene går og at det fungerer vil øke givergleden. I steder hvor det ikke finnes ville tigre har befolkningen lite tilknytning til dyrene. Men alle har en tilknytning til en tiger som symbol. Løsning: Ta livet av, eller fjerne, et tigersymbol som har stor affekt. Gjerne så grafisk som mulig. Dette vil fungere som påminnelse som hva tigre står for og betyr, og ikke minst hva som skjer i andre deler av verden der tigeren lever. Konklusjon: Bedrifter vil gjerne “ofre” sine tigre mot annerkjennelse for saken samt PR og reklamevisninger. Massive inntrykk i sosiale medier. Gerilja markedsføring gjennom WWF aktivister.

Bidragsytere

  • Torgeir Andorsen
    Art Director