Yes, det er kontroll!

Sendt inn av
Westerdals School pf Communication
Kunde
Ruter AS
Medieplassering
Fiktiv oppgave, ikke blitt publisert
Ruter AS taper årlig 60 - 90 millioner kroner på snikere. Mange sniker på trass fordi de syns billettprisene er for dyre, men billettprisene stiger blant annet som en konsekvens av nettopp sniking. Slik går sniking utover de betalende passasjerene, så vel som Ruter AS. Et av de største problemene er “de kroniske snikerne” som kjører kollektivt hver dag, og aldri betaler for seg. “De kroniske snikerne” synes ikke det er pinlig å bli tatt i kontroll av og til, fordi de vet det likevel vil lønne seg å trosse billettsystemet i lengden. Vi vil at det skal lønne seg å kjøpe billett. Istedenfor å bruke Ruters reklamebudjett på reklame, vil vi bruke det på en løsning som gir Ruter muligheten til å belønne sine betalende passasjerer og på den måten også får snikerne over på den betalende siden. Før kunne man spare på å snike. Nå kan man tjene på å kjøpe billett.

Bidragsytere

  • Torny Hesle
    Art Director
  • Thale Høy-Petersen
    Art Director
  • Ingrid Lea
    Art Director