Yoplait Naturlig Lett

7350 c6bd3 original
7351 6681d original
7352 3405d original
Sendt inn av
Strømme Throndsen Design AS
Kunde
Fjordland AS
For å styrke salget av Naturlig Lett serien og møte dreiningen i trendene, ønsket Fjordland å relansere Naturlig Lett serien gjennom å endre både smak og designet og gjøre det mer troverdig i forhold til merkeløftet "naturlig". Relanseringen av Naturlig Lett tar utgangspunkt i å forsterke sunnhetsfokuset fra funskjonelle verdien "sunn = slank" til den mer emosjonelle følelsen av naturlig sunt. Den grafiske løsningen tar i bruk vannmalte frukt og bær fremfor foto, for å forsterke det rustikke, upolerte naturlige og ekte. Pappomslaget, som i utgangspunktet har en del tekniske begrensninger i forhold til valg av type papp og kvalitet, ble brukt til produktets unike fordel. I stedet for å trykke på den tradisjonelle bestrøkne forsiden, snudde vi pappen og brukte den matte ubestrøkne innsiden som forside. Dette gir en gråpapirlignende bakgrunn på hele designet. Den bestrøkne siden ble tatt i bruk som innside, og benyttet til én farget flate for å forsterke den sensoriske opplevelsen av smaken. Både designet og løsningen med å snu pappomslaget forsterker og tar eierskap til NATURLIG, og gjør det vanskelig for andre aktører å konkurrere på det verdiaspektet.

Bidragsytere

  • Morten Throndsen
    Kreativ leder
  • Sandro Kvernmo
    Grafisk Design