Your Status Got Talent

5072 34f6f original
5084 cb6a6 original
Sendt inn av
DIST Creative
Kunde
TV2
Medieplassering
Facebook
Oppgave: TV2 ga oss i oppgave å fortelle det norske folk at det populære programmet Norske Talenter snart var tilbake på skjermen. Målet med kampanjen var å øke oppmerksomheten, samt sikre at så mange som mulig så første program. Utfordring: Når TV2 skal promotere nye programmer bruker de sine egne flater flittig. Promospotter og teasere i beste sendetid gir som regel gode seertall. Men denne gangen hadde vi et stort problem; I promoteringsperioden før premieren satt det norske folk klistret til en helt annen kanal - NRK med sin brede dekning av OL i Vancouver. Så promotering på TV2 ville få ekstremt lite oppmerksomhet i forhold til tidligere sesonger. Derfor valgte vi å ta Norske Talenter ut av TV-ruta hvor kampen om oppmerksomheten allerede var tapt, og fant en kanal selv ikke et OL kan holde oss borte fra; Facebook. Her meldte vi på hele Norges befolkning i Norske Talenter. Uten at de selv visste det. Ved å la de kjente dommerne gi tilbakemelding på folks statusoppdateringer. Løsningen krevde ingen kjipe applikasjoner. Man brukte kun funksjoner man allerede kjenner fra Facebook. Resultet, samt case-film av kampanjen finner dere ved å klikke på vedlagte link.

Bidragsytere

  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • Finn Knudsen
    Annet (må beskrives)
  • Lars Løe
    Art Director
  • Tonje Schøyen Ertzaas
    Art Director
  • Martine Kveim
    Annet (må beskrives)
  • Anders Rand
    Tekstforfatter
  • Tom Andersson
    Annet (må beskrives)
  • Simen Øyan Gjermundsen
    Annet (må beskrives)
  • Dita Berisha
    Producer
  • Sunniva Lange
    Ansvarlig hos kunde
  • DIST Creative
    Reklamebyrå
  • Suddenly Oslo
    Produksjonsbyrå
  • Monster
    Produksjonsbyrå
  • Feelgood
    Produksjonsbyrå