ZERO WASTE

Sendt inn av
Bouvet Reklamebyrå
Kunde
Viasat Kundeservice
OPPGAVE Viasats kundeservice brukte flere titalls millioner kroner årlig på å blidgjøre eller holde kunder fornøyde. Vi skulle lage en internkampanje, for å motivere kundebehandlerne til å bruke mindre penger, og samtidig øke inntjeningen på produkt- og mersalg. LØSNING Pengesparemaskinen ”Zero Waste”! En sanntids sparetellende maskin, hvor et vannrør med en flytende nøkkel står sentralt. Utfallet av hver enkelt samtale med kundene ble registrert, ved å trykke på en grønn knapp = 0% rabatt, en gul knapp = 50% rabatt eller en rød knapp = 100% rabatt. For å nå nøkkelen, må de ansatte fylle røret med nok vann (les: Spare nok penger). Nøkkelen åpner en liten safe, som inneholder premier til felles bruk. For hver gang safen åpnes, resettes systemet. Så jo mer penger spart, jo flere premier. RESULTAT Kundetilfredshet opp hele 275%. Merslaget nå opp med 171,43%. En total nedgang i churnforsøk på 19,80% og en ARPU-økning på 4,54%. Slik har Zero Waste ikke bare bidratt til å redusere utgifter, men også skape et arbeidsmiljø hvor det å spare penger er det som gjør det gøy å gå på jobb!

Bidragsytere

  • Håvard Nærdal
    Art Director
  • Vilje Mohn
    Prosjektleder
  • Zulfeekar Cheriyampurath
    Webutvikling
  • Einar Føtschl
    Tekstforfatter
  • Ina Svarød
    Konsulent
  • Kristian Surén
    Ansvarlig hos kunde
  • Daniel Jahren
    Ansvarlig hos kunde
  • Ludvig Sandegren
    Ansvarlig hos kunde
  • Nikhil Andre Luthra
    Annet (må beskrives)
  • Martin Gravråk
    Annet (må beskrives)