Du vil nok støte på ham i ukene som kommer. Enten du ser på TV, rusler gatelangs, er på nettet eller tar en tur i butikken. Selveste Fjøsnissen fronter TINEs julekampanje, og han gjør det i mange kanaler.
– Vi synes jo han er en særs passende ambassadør for både TINE-merket og produktene våre. Som oss er Fjøsnissen levende opptatt av at man tar godt vare på dyra og at melken skal være førsteklasses, sier Linn Heidi Lunde, markedssjef i TINE.
Selv om konkurransen om oppmerksomheten er tøff i desember, er målet klart: TINE håper på å vinne slaget om jula.
– Julen er på mange måter en høytid i dobbel forstand for oss. For mange nordmenn kan det aldri bli skikkelig jul uten typiske TINE-produkter som smør, melk, fløte og ost. Og hvem er bedre egnet til å snakke om viktigheten av god julemat, enn Fjøsnissen? spør Lunde.
Det er TRY som står bak kampanjen.
– Fra før av er det jo velkjent at barn og dyr er krevende å jobbe med når man skal lage film. Og det var ikke bare bare å holde styr på en 1, 20 centimeter høy og ganske egenrådig fjøsnisse heller, sier Lars Joachim Grimstad, kreativ leder i TRY.
Det kreative teamet har vært Lars Joachim Grimstad og Egil Pay. Helge Gjertveit har vært konsulent og Eline Vik prosjektleder. Filmene er produsert av Einar Film & Fortellinger med Aksel Hennie på regi og Guri Neby som produsent.
Kampanjen blir å se på TV, kino, sosiale medier, utendørs og i butikk.
«Bakomfilm»