Dyrenes nødnummer

9 av 10 norske dyreeiere ikke vet hvilket nummer de skal ringe hvis noe akutt skulle skje.

92516 aeb3b original
Casefilm
92517 287ee original
Reklamefilm
92518 dc5b2 original

Vi fikk i oppgave å promotere DNB dyreforsikring – en kategori med veldig rasjonell kommunikasjon, hvor alle snakker om dekning og forsikringsvilkår. Virkeligheten er at dyreeiere ser på dyrene sine som en del av familien, og dersom en ulykke skulle skje, er hvert sekund like kritisk for dem som for andre familiemedlemmer.


Dessverre viste en stor undersøkelse at 9 av 10 norske dyreeiere ikke vet hvilket nummer de skal ringe hvis noe akutt skulle skje. For å gi alle norske dyr den beste forsikringen de kan få, startet derfor DNB et opprop for et nytt nasjonalt nødnummer; 114 – for våre firbente venner.


Kampanjen engasjerte dyr og dyreeiere i alle tenkelige kanaler – fra en landsdekkende underskriftskampanje dyrene selv kunne signere, til sosiale medier, giveaways til dyrekjendiser og reklamefilmer med et ekstra lydspor kun hunder kunne høre.


Gjennom å kjempe for Dyrenes eget nødnummer klarte DNB å skape nasjonal oppmerksomhet og et vanvittig engasjement rundt et lite kjent produkt som dyreforsikring. I tillegg til å øke salget med 1455% i en svært generisk kategori, fikk DNB også gitt dyrene den beste forsikringen de kan få: Et eget nasjonalt nødnummer som allerede har hjulpet over 1400 dyr i nød.

Casefilm

Reklamefilm

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2018 Integrert

  • Gullblyanten 2018 Promo og aktivering

  • Gullblyanten 2018 PR