Sponsing på REMA 1000-måten

REMA 1000 er ny hovedsponsor for landslaget i håndball. Butikkjeden startet like godt samarbeidet med å lure håndballgutta …

– Vi har helt siden inngåelse av avtale med håndballforbundet planlagt for at dette skal være noe mer enn bare et sponsorat, at dette skal være et sponsorat der marked og spons går hånd i hanske. Som tidligere landslagsutøver vet jeg at sponsoraktiviteter fort kan bli litt kleine, sier sponsorsjef Vidar Riseth i REMA 1000, som selv var med på stuntet og reklamefilmene.

Kampanjen går på lufta i disse dager og markerer samtidig startskuddet for REMA 1000s satsing på frukt og grønt.

– Denne gangen satser REMA 1000 både kort og langt. En litt lengre bakomfilm på YouTube, og en 70-sekunder på TV, går i kombinasjon med flere små og superenkle 10-sekundere. Kampanjen består også av sponsorvignetter, i tillegg til print, utendørs og ulike digitale uttak og SoMe-varianter, sier markedsdirektør Per Åge Dahl i REMA 1000.

– En lettet gjeng

– Vi ville få frem at «Det enkle er ofte det beste» også i sponsorsammenheng. Og det var en lettet gjeng med håndballspillere som til slutt innså at det eneste de skulle gjøre var å ta en bit av en frukt, forteller AD Karin Lund i TRY.

Karaoke på YouTube

Filmene er produsert av Heimlich med Steinar Borge på regi. Musikken er laget av «DJ Smaaland» som også produserte musikk til serien «Hit for hit» på NRK i våres. På YouTube finnes det en egen «Sing-a-long»-versjonfor de som ikke synes sangen er like klein som håndballgutta …

Alt SoMe-innhold er produsert av TRY-Opt, og dette er også første kampanjen hvor alt av medieplassering og rådgiving er gjort av samme selskap.