Det finnes optikere. Og det finnes Interoptikere

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

Kitchen har laget nytt konsept for Interoptik.

Hos Interoptik er man lidenskapelig opptatt av øyehelse, fag, trender og merkevarer. Noen ganger skulle Interoptikerne også ønske at folk flest var like opptatt av syn og øyehelse som dem selv, men slik er det altså ikke alltid. I folks travle hverdag der man kanskje må studere, arbeide, oppdra barn, levere bilen på service eller rekke over andre forstyrrende gjøremål, står ikke alltid øyehelse øverst på dagsorden. 

– Det måtte vi gjøre noe med, sier markedssjef Christine Backe Staib i Interoptik.

– Våre optikere går på jobb hver dag med mål om å hjelpe folk å bevare synet gjennom hele livet. For å oppnå dette må vi ha de mest dedikerte optikerne og brillestylistene, topp moderne utstyr og et inspirerende utvalg briller fra kjente merkevarer. Det er dette som gjør oss til Interoptikere, sier Staib.  

Sjarmerende yrkesstolthet og nerdete fakter

Vi har laget et univers der vi kan snakke fag på en tilgjengelig, humoristisk og informativ måte og blåser liv i en gammel pay off.

– Her kan vi boltre oss i tørre, og noen ganger kanskje litt nerdete synsfakta, ulike former for synsutfordringer og løsninger ved hjelp av avanserte og moderne maskiner, sier kreatør Gry Sagvolden i Kitchen. 

Det er høy grad av yrkesstolthet blant Interoptiks optikere og brillestylister. Det er derfor viktig at all informasjon er faglig forankret og at vi heller ikke i reklamen tar snarveier eller kompromisser på faget.

– Vår løsning ble å portrettere den typiske Interoptikeren, med all sin sjarmerende yrkesstolthet og nerdete fakter. Har du et synsproblem, er det jo en slik fagekspert du ønsker å møte, sier Sagvolden.

For, det finnes optikere. Og det finnes Interoptikere.

Konseptet tas ut i film, online, radio og print.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.