100 år med tidløs kvalitet

I år feirer familiebedriften Urmaker Bjerke 100-årsjubileum, og med det introduserer de for første gang en lengre merkevarefilm som dramatiserer hele den 100 år lange historien deres, signert reklamebyrået WAL og Kringle Film.

Forsidebildex

– Filmen skulle i utgangspunktet vises på interne kick-offs, kundefester og Bjerke-relaterte events under jubileumsåret, men resultatet ble såpass godt mottatt at Urmaker Bjerke bestemte seg for å dele det med resten av verden også. Det er jo utrolig gøy, sier kreatørene i WAL, Christian Rusch Lindvik og Daniel Eraker.

Filmen er ett av flere uttak under jubileumskonseptet til Urmaker Bjerke; «100 år med tidløs kvalitet».

– Det er ikke alle forunt å fylle 100 år, spesielt hva gjelder familie-eide bedrifter. Det er verdt å se tilbake på, og snakke høyt om. Nå er vi inne i fjerde generasjon Bjerke, men dette er bare begynnelsen, sier administrerende direktør Joakim Bjerke.

For å reflektere utviklingen og historien gjennom 100 lange år, måtte Kringle Film dypdykke i gamle filmarkiv hos NRK, og i gamle klokkeskrin hos Urmaker Bjerke.

– Joakim var så raus å låne oss et av sine gamle, nedarvede ur, som vi behandlet som en slags hovedperson gjennom filmen. Uret følger en familie bakover i tid, som en parallell til Urmaker Bjerkes generasjonshistorie, som vi visualiserte med arkivmateriale og gamle skatter fra Urmaker Bjerkes familiealbum, sier regissør Elias Brekke Solberg.

Se jubileumsfilmen her.

Involverte byråer

Kringle Film Filmproduksjon
P

Petter Brenni Gulbrandsen

Filmfoto

J

Jon Strøm

Produsent

T

Thomas Daviknes Hansen & Rune Hopen

Musikk

Nr14 logo black fatter smaller

NR14 Lydmix

Andre involverte

J

Joakim Bjerke

Ansvarlig hos Urmaker Bjerke

H

Halvor Bjerke

Ansvarlig hos Urmaker Bjerke

K

Kaja Spigseth

Ansvarlig hos Urmaker Bjerke