
Shopper Marketing-byrået Retail House står bak jubileumskampanjen til Möllers Tran med både ny film, ny versjon av den kjente Möllers låten og andre tiltak som strekker seg helt ut i butikk og ut på pakning.
– Det er i år 160 år siden apoteker Peter Möller oppdaget de positive helseeffektene ved tran, og introduserte Möllers Tran for det norske markedet. I den anledning er det klart vi måtte feire en av Norges eldste merkevarer stort, sier Katherine Hushovd, produktsjef i Axellus for Möllers Tran.
– At vi har fått lov til å utfordre innholdsstrategien på kanalenes premisser i en så stor «through the line»-kampanje er essensielt for resultatet, sier Rådgiver og partner i Retail House, Lars Kirkholm.
– Det har blant annet resultert i en av de mer emosjonelle filmene Möllers Tran har vist på flere år. I andre medier går vi tettere på produkt, mens vi i butikk går mer mekanisk til verks på flere nivåer. Overordnet er det «160 år i folkets tjeneste» som binder det hele sammen.
– Axellus er tidlig ute i Norge med virkelig å investere tid og ressurser i en kampanje som har store ambisjoner om å bevare og styrke merkevaren, samtidig som den har et tydelig salgsfokus. Det er vi stolte av å bidra med å få til, avslutter Kirkholm.