Nytt magasin for de som husker sin første lp-plate
55pluss er en hyllest til voksne menn og kvinner, det gode liv og utsøkt fortellerkunst.
Aktuelt byrå
Page Black
Aldersgruppen 50 til 70 år utgjør i dag 1,2 millioner mennesker i Norge, nesten ¼ av landets befolkning. Dette er en målgruppe som virkelig anerkjenner og fortjener et kvalitetsmagasin.
– Dette er ikke et smalt fagtidsskrift, ikke et akademisk tidsskrift for den spesielt interesserte, men et magasin for alle oss som ønsker å lese gode artikler og intervjuer innenfor temaer som litteratur, kunst, musikk, teater, livsstil, reise, mat og samfunn. I 55pluss møter leserne engasjerte og ofte sprudlende tekster skrevet av noen av landets beste skribenter. Til glede for leserne har de fått lov til å boltre seg fritt og skrive om det som interesserer dem mest, ytre seg fritt og bruke sin egen stemme og sitt eget særpreg. Det blir det gode og lesverdige tekster av, sier Vegar Bakken i designbyrået Page Black.
Med de gode historiene følger også det estetiske. Page Black, som står bak idé og logo samt komplett designprofil til 55pluss, har lagt stor vekt på leservennlighet gjennom hele magasinet. Typografien er godt utprøvd; størrelser og leselinjer er optimalisert samtidig som at designet skal oppleves elegant og friskt. Omslaget er trykket med gullfolie og lakk som forsterker eksklusiviteten.
– Opptatt som vi er av det taktile, brukte vi lang tid på å velge ut det beste papiret til 55pluss i samarbeid med vår papirleverandør. Dette skal være godt å holde i og bla i, samt at vi har vekslet mellom matt og blank papirtype for at leseren skal få maks ut av denne følelsen. Også lukter det jo så godt, lukten av kvalitet!
I tillegg til å si noe om aldersgruppen, kan navnet 55pluss kommunisere flere ting:
– Det er litt opp til den enkelte å tolke hva vi mener med plussen bak. Noe å hige etter, kanskje?
Meningen med 55pluss er at leserne både skal nikke gjenkjennende, bli inspirert, få nye idéer og kjenne at tekstene de leser angår dem. Og ikke minst; at de skal glede seg til neste nummer.
Involverte byråer
Page Black