I kampanjen bruker vi projisert lys som et bærende visuelt grep. Tekst projiseres på unge mennesker som har tro på og drømmer om en fornybar fremtid. Lyset representerer den kraften Å Energi har og som skal være med på å løse morgendagens energiutfordringer. Kampanjen er laget i samarbeid med Los & Co og TBA. Aparent står for produksjonen.
– Det er forfriskende å se et energiselskap som tør å skille seg ut med et visuelt språk som er annerledes, sier kreatør Charlotte Bakken i Los & Co.
Gjennom en blanding av visuelle elementer og personlige monologer reflekterer filmene omkring hvordan man kan hente energi fra vann, sol og havvind – til hvordan en kan bruke den smartere og mer effektivt. Filmene understreker Å Energis engasjement for å utvikle innovative løsninger som reduserer karbonavtrykket og fremmer miljøvennlige energialternativer.
– Vi har i to år hjulpet Å Energi med alt fra navngivning, visuell identitet, merkevarearkitektur, strategiutvikling og markedskommunikasjon. Å Energi er et selskap som virkelig ønsker å gjøre en endring, og vi er ekstremt stolte av at vi har fått muligheten til å samarbeide med dem fra etablering og frem til i dag. Utviklingen av visjonen er siste kronen på verket, og den ble så bra at den fortjente noen egne filmer, sier kundeansvarlig Ingunn Dyrrdal Kristensen i Los & Co.
Involverte byråer
Jan Christian Fosseidbråten
Rådgiver
Hanne Skodbo Knudsen
Prosjektleder
Pernille Sandberg
Regi og stillsfoto
Torbjørn Sundal Holen
Foto
Tina Lund
Lyd
Emma Päiviö
Kost/mask
Erik Teigland
GFX / Projections
Henrik Pedersen
Klipper
Andre involverte
Malin Schulze
Merkevareansvarlig i Å Energi
Yvonne Ødegård
Seniorrådgiver kommunikasjon i Å Energi
Ragnhild Ask Connell
Seniorrådgiver kommunikasjon i Å Energi