Dyreparken i Kristiansand, som holder åpen 365 dager i året, er alltid aktuell, men det er spesielt i sommerferien at gjester fra inn- og utland besøker destinasjonen. Med sine temaovernattinger, forestillinger, restauranter, kjente karakterer, vanvittige badeland og ikke minst flokken av yrende dyreliv, er Dyreparken unik som feriemål.
S & B-N har utviklet det tidløse konseptet «Å glede seg, er halve magien!». For akkurat som det er med bursdager og julaften, er det ikke bare selve dagen som er morsom og spennende. Tiden man får til å glede seg til selve dagen, er vel så spennende.
– Konseptet er tatt ut i en form som skal minne foreldre om verdien det gir å bestille en ferie til Dyreparkens mangfoldige univers.Ferien starter den dagen man har bestilt. Gleden man får av å kunne glede seg til å fortelle barna den gode nyheten, og magien i å planlegge alt man gleder seg til å oppleve sammen. «Å glede seg, er halve magien!» speiler også følelsen man får når man er i Dyreparken. For eksempel øyeblikket rett før man tipper over stupet i tømmerrenna. Eller når man sitter ytterst på stolkanten klokken 22:55 en sommerkveld, og sitrer av spenning på at selveste Kaptein Sabeltann skal seile inn i Kjuttaviga, sier Christian Bråthen-Nordland, kreativ leder og partner i S & B-N.
– Konseptet «Å glede seg, er halve magien!» resonnerer svært godt rundt våre verdier, og fanger virkelig følelsen vi ønsker at våre gjester skal sitte igjen med. Det at man kan glede seg til, enten å oppleve parken på nytt, eller få sitt aller første møte med vårt univers, sier Anniken Bjørnstad Schjøtt, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Dyreparken
Kampanjen er tatt ut nasjonalt gjennom et mangfold av digitale- og sosiale kanaler (250 unike versjoneringer), kino og radio.
Radio: Spot 1
Radio: Spot 2
Radio: Spot 3
Radio: Spot 4
Involverte byråer
Jostein Syvertsen
Prosjektleder / rådgiver / kreativt team
Nina Bråthen-Nordland
Styling / rekvisita
Simon Samdal
Materiellavsvarlig / koordinator
Elise Vandbakk
Materiellavsvarlig / koordinator
Eline Langøy Brattsti
Materiellavsvarlig / koordinator
Denys Dekhtiarenko
Post prod. / grafikk
Nicolai Andreassen Bye
Oppsett av versjoneringer
Maren Klakegg
Quality controll online
Ann-Kristin Stene
Client lead
Eline Gauslaa
Activation lead
Simen Smedsberg Kneppe
Digital lead
Andre involverte
Anniken Bjørnstad Schjøtt
Ansvarlig fra Dyreparken
Jonas Røyem Ny
Ansvarlig fra Dyreparken