Å pakke inn god smak
A. Idsøe har levert kvalitetskjøttvarer til kresne og fornøyde kunder siden 1828, og Fasett har laget innpakning siden 2010. Da de nylig skulle lansere nye produkter – Hickory Baby Back Ribs, Grovkvernet Burger, Gladmatpølse og Midsummerpølse – fikk vi oppdraget med å designe emballasjen.
Aktuelt byrå
![Fasett symbol RGB pos 800px](https://kreativtforum.imgix.net/logoImage/Fasett_symbol_RGB_pos_800px.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=80&transformer=imgix&w=80)
Fasett
![A idsoe hero](https://kreativtforum.imgix.net/images/a.idsoe-hero.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fillInterval=200&fillTransforms=1&fit=crop&fm=webp&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1250&q=85&transformer=imgix&w=1920)
Så hva er viktig å tenke på når vi gjør pakningsdesign? Naturlig nok er det lurt å la kunden i butikken raskt dekode hva slags produkt det er de har foran seg. I tillegg er A. Idsøe en etablert kvalitetsmerkevare, og produktet måtte være lett gjenkjennelig. Kunden ønsket seg en tydelig kobling til sine eksisterende etiketter, og derfor ble også de nye formgitt i gull, hvitt og sort.
En uformell undersøkelse viser at produktene allerede har solgt godt, og vi har grunn til å tro at mange legger Idsøe-produkter på grillen i sommer.
Husk å se på etiketten før du kaster den - der er det gode tips om både tilberedning og digg tilbehør.
God grillsommer!
Involverte byråer
![Fasett symbol RGB pos 800px](https://kreativtforum.imgix.net/logoImage/Fasett_symbol_RGB_pos_800px.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fillInterval=200&fillTransforms=1&fit=crop&fm=webp&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=80&q=85&transformer=imgix&w=80)
Martine Østrem
Tekst