– RiksTVs digitale ansikt har siden sommeren 2016 vært preget av mye tilbudsorientert og taktisk annonsering. Så vi gjorde en liten test og fant ut at hovedargumentet til å bytte til RiksTV, at man kan ha fire TV-er til én og samme pris, fløy bedre enn en billig dekoderboks, forteller Trine Weidal, rådgiver i Hyper.
– Vi lagde derfor noe som sa akkurat det ganske rett frem egentlig. Det skulle bare bli prerolls på 6 og 15 sekunder, men så ble det såpass passe rart at RiksTV ville ha det litt på TV og, legger det kreative teamet Kristian Haukland og Ola Nielsen til:
– Vi fikk være på seilbåt, i et kjemperart hus i Sandefjord, parkere en buss i filmparken på Jar og på bondegård sammen med skikkelig flinke folk på produksjon (Hei Gry og Beate!) og en kjempeflink regissør (Hei Andrea!). Kjempestas!
Involverte byråer
Hyper
Tangrystan Filmproduksjon
PHD Mediebyrå
PXLR Etterarbeid
Gimpville Etterarbeid