–Vi ønsket å få frem hvor %! det er å eie bil, og hvor enkelt det er å abonnere på bil via imove, sier kreatørduoen Helge Svendsen og Øivind Kristiansen.
I et episodisk reklameunivers møter vi to personer som har nokså like liv (noen vil si identiske), men der den ene har tatt litt mer fornuftige valg på bilfronten enn den andre. Og ofte er det ikke mer som skal til for å ha betydelig mindre stress i livet.
– En utømmelig kilde for frustrasjoner
– Det å ha bil er en utømmelig kilde for frustrasjoner, kjedelige dekkskift, dyre reparasjoner og kontroller. Dette er et universelt anliggende og vi er overbeviste om at denne kampanjen vil fungere like godt internasjonalt som i Norge, sier Helge og Øivind i JCP PRAD.
imove er en norsk teknologibedrift som allerede er til stede i flere europeiske markeder, og dette er bare begynnelsen. JCP PRAD vant den internasjonale pitchen om kontoen våren 2021 og første kampanje går bredt ut i kanaler som TV, sosiale medier og i de største digitale mediene.
– Det har både vært gøy å krevende å lage en kommunikasjonsplattform som også skal fungere utenfor Norges grenser, forteller byråleder i JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm. – Folka i imove er en gjeng som ikke er redd for å forsøke nye ting og som har turt å stikke seg ut i en mer eller mindre generisk bilbransje. Da blir det både morsomt og modig, en uslåelig kombinasjon, avslutter Lars.
Filmene er produsert av Wemake, med Nic & Sune på regi.
Involverte byråer
Martin Pira
Kreativ leder
Rebecca Egebjerg
Designer
Kaja Spjelkavik
Designer
Morten Christensen
Innholdsproduksjon
Salima Jobarteh
Community Management
Sune Maroni
Regissør
Nic Osborne
Regissør
Beril Holte Rasmussen
Produsent
Simon Hawken
DoP
Andre involverte
Kim Sand
Ansvarlig hos kunde