
– De fleste telekomaktører som har snakket om 5G tidligere, har enten sagt at de er først, eller størst. Men når de skal komme med eksempler på hva kundene deres faktisk skal bruke 5G’en til, blir det fort litt fjernt… Og det skjønner vi godt, ettersom hoppet fra 4G til 5G ikke oppleves som spesielt stort for mannen i gata – for folk flest. sier Art Director i Nord DDB, Zakarias Nadir.
– Ganske raskt så vi at nesten alle som har snakket om 5G, enten det var telekomaktører og reklamen deres, content artikler, eller media generelt, snakket om «fjernkirurgi» – at kirurger med 5G kan operere pasienter som ligger et helt annet sted. Det synes vi var litt gøy, ettersom det er ganske lite relevant for nordmenn og mobilbruken deres. legger tekstforfatter Glenn Haugen til.
Kampanjen gikk på lufta i romjulen 2022 og vil gå i digitale flater, samt TV, kino og radio på nyåret. Filmene er produsert at Tangrystan, med Lars Kristian Flemmen på regi og Beate Tangre som produsent. Radiospottene er produsert av Både Og, med Eskil Paus og Magnus Andersen bak spakene, med god hjelp fra T**ia og Te***ors kundeservice.
Radioreklame:
«Fjernkirurgi»
«Fjernbordtennis»
Andre involverte
Camilla Nygaard
Lead Advertising & Productions, Ice
Elise Angelsen
Brand and creative production supervisor, Ice
Jannicken Lampe
Head of Brand and Marketing, Ice