Alle fortjener å finne sin plass – Ny kampanje fra OBOS

OBOS har siden starten i 1929 jobbet for å oppfylle folks boligdrømmer. Behovet for flere boliger har aldri vært større. Derfor bygger OBOS flere boliger enn noen gang, for at flere skal få plass i boligmarkedet.

Oboslitengutt

Den nye kampanjen handler om det grunnleggende behovet for tilhørighet alle mennesker har. Alle ønsker å finne sin plass. Passe inn, tas imot og inkluderes. Slik er det helt fra man er barn og på vei inn i skolen, vennegjenger, og senere, studier, arbeidsliv og livet generelt. Dette gjelder også steder. Folk ønsker å finne sin plass i byen de bor, og på stedet de bygger sin fremtid.

– OBOS opererer i flere kategorier innen eiendom, men det viktigste vil alltid være å bygge boliger for å gi folk plass til å bo der de ønsker, forteller Direktør for merkevare og samfunnsansvar, Svein Sælid. – For oss som jobber i OBOS er dette en selvfølge, men det føltes som et godt tidspunkt å gjøre dette til tema i kommunikasjonen vår også fortsetter han. Vi ønsker å få fram at OBOS bruker overskuddet til å kjøpe nye tomter og utvikle flere boliger for medlemmene enn noen gang, og at vi gjennom nye løsninger som OBOS Deleie ønsker å gjøre det lettere for flere å finne sin plass i boligmarkedet.

– Ideen til filmen kom etter at vi hadde diskutert hva vi følte virkelig er kjernen til OBOS og hva som gjør OBOS viktig i folks liv. Behovet for å høre til, og finne sin plass er så grunnleggende, og noe alle har kjent på enten man flytter til en ny by, eller skal etablere seg i byen man har vokst opp i, forteller teamet i Anorak som står bak kampanjen.

Hovedfilm. Artikkelen fortsetter under.

– Etter å ha jobbet en god stund med konseptet «Plass» som en mulig overordnet kommunikasjonsretning for OBOS, kom vi på Cezinando-låten. Vi visste at han aldri har tillatt noen å bruke musikken i reklame tidligere, så vi tenkte det var en long-shot. Filmen og tema likte vi uansett, men vi ble veldig glade da vi hørte at Cezinando likte det og lot oss bruke låten. Den løfter både budskapet og filmen flere hakk, avslutter teamet.

Andre involverte

S

Svein Sælid

Ansvarlig hos OBOS

K

Kjetil Hancke Framstad

Ansvarlig hos OBOS

K

Kathinka Koch Sommerseth

Ansvarlig hos OBOS