Lydboktjenester er litt som strømmetjenester flest. Det finnes mange av dem, og de fleste har uendelig med titler å velge i. Fabel har også et rikt bibliotek av lydbøker — men vrir nå fokuset i kommunikasjonen til å handle om kvalitet fremfor kvantitet; ved å trekke frem helt spesifikke, nøye kuraterte titler. De som kun kan strømmes hos Fabel.
– Målgruppen forteller oss at «de riktige titlene er viktigere enn grenseløse valgmuligheter av titler». Og hvis folk skal lytte til Fabel, må Fabel lytte til folket, sier Stine Ombustvedt, markedsdirektør i Fabel.
Derfor har Fabel sikret seg eksklusivitet på en rekke titler, som betyr at de kun kan strømmes hos Fabel — og forteller om det i en helt ny kampanje, signert WAL.
– Siden de beste titlene kun kan strømmes hos Fabel, dramatiserer vi rundt fomo’en hos ikke-kunder. Hvordan føles det å gå glipp av de eksklusive titlene? Det må jo være uutholdelig, sier kreatørteamet i WAL, Christian Rusch Lindvik og Daniel Eraker.
Kampanjen har fått navnet «Tjuvlytting», og skal tas ut i flere flater – inkludert fire filmer, regissert og produsert av Meriam Braanaas og Gry Sætre i Tangrystan.
Involverte byråer
Kine Dahl
Prosjektleder
David Olavsrud
Motion graphics
Baard H. Ingebretsen
Lyddesign
Henry Cummings
Online
Mari Ellefsæter
Post produsent
Andre involverte
Stine Ombustvedt
Ansvarlig hos kunde
Martine Bratli Hansen
Ansvarlig hos kunde
Mailén Ophus
Ansvarlig hos kunde