Alle vil lytte til Fabel

Fabel vrir fokuset i kommunikasjonen til å handle om kvalitet fremfor kvantitet.

Forside Fabel

Lydboktjenester er litt som strømmetjenester flest. Det finnes mange av dem, og de fleste har uendelig med titler å velge i. Fabel har også et rikt bibliotek av lydbøker — men vrir nå fokuset i kommunikasjonen til å handle om kvalitet fremfor kvantitet; ved å trekke frem helt spesifikke, nøye kuraterte titler. De som kun kan strømmes hos Fabel.

– Målgruppen forteller oss at «de riktige titlene er viktigere enn grenseløse valgmuligheter av titler». Og hvis folk skal lytte til Fabel, må Fabel lytte til folket, sier Stine Ombustvedt, markedsdirektør i Fabel.

Derfor har Fabel sikret seg eksklusivitet på en rekke titler, som betyr at de kun kan strømmes hos Fabel — og forteller om det i en helt ny kampanje, signert WAL.

– Siden de beste titlene kun kan strømmes hos Fabel, dramatiserer vi rundt fomo’en hos ikke-kunder. Hvordan føles det å gå glipp av de eksklusive titlene? Det må jo være uutholdelig, sier kreatørteamet i WAL, Christian Rusch Lindvik og Daniel Eraker.

Kampanjen har fått navnet «Tjuvlytting», og skal tas ut i flere flater – inkludert fire filmer, regissert og produsert av Meriam Braanaas og Gry Sætre i Tangrystan.

Involverte byråer

Tangrystan productions logo
Tangrystan Filmproduksjon
M

Meriam Braanaas

Regissør

S

Stian Andersen

Stillsfotograf

Uhørt
Uhørt AS Etterarbeid
B

Baard H. Ingebretsen

Lyddesign

H

Henry Cummings

Online

M

Mari Ellefsæter

Post produsent

Andre involverte

S

Stine Ombustvedt

Ansvarlig hos kunde

M

Martine Bratli Hansen

Ansvarlig hos kunde

M

Mailén Ophus

Ansvarlig hos kunde