Alt det som kunne gått tapt ...
Du tenker helt sikkert ikke på det, men når du gjør helt dagligdagse ting som å kaste restavfall, surfe på internett eller gå på do, er du med på å varme opp over 200.000 mennesker i Oslo. Anorak står bak den nye kjennskapskampanjen til Hafslund Oslo Celsio.
Aktuelt byrå

Anorak

Målet med kampanjen, er å få flere av de som bor og jobber i Oslo til å forstå litt bedre hva fjernvarme egentlig er, hvorfor det er bra, at det er Hafslund Oslo Celsio som leverer den, og at de selv er med på å lage den.
– Mange mennesker bor eller jobber i bygninger som er knyttet til Celsios fjernvarmenett. Likevel er fjernvarme, og fordelene det har for både sluttbruker og for byen vår, lite kjent blant folk flest. Vi ser at vi har behov for å være mer synlige og gjøre fjernvarme mer kjent, og denne kampanjen er første skritt i det arbeidet, sier Kristin Paus, Leder Kommunikasjon i Hafslund Oslo Celsio.
– Å forklare hvordan man bruker overskuddsenergi til å produsere fornybar fjernvarme, kan fort bli både komplisert og svevende. Vi valgte derfor å ta det hele ned på jorda, og noen meter under bakken, sier kreatørene Eirik Johansen og Øistein Markus Holm.
Kampanjen vil være godt synlig i Oslo i januar og februar, blant annet på kino, utendørs, radio, print og i digitale kanaler og sosiale medier. Filmen er produsert av OnzOnz. Sagveien Resort har produsert radiospottene.
Digital utendørs – Metro
Kloakk
Restavfall
Datasentre
3-i-en
Involverte byråer
Eirik Treimann
Regissør og klipp
Jan Inge Brekken
Produsent
Lukas Zamaro
Filmfotograf
Marie Skibenes Botilsrud
Stillfotograf
Anna Sedolfsen
Senior konsulent
Andre involverte
Kristin Paus
Ansvarlig hos kunde
Truls Jemtland
Ansvarlig hos kunde
Elin Berg Hennum
Ansvarlig hos kunde