Alt kan dyrkes
Kunnskap gir grobunn for drømmer i Yaras første profilfilm.
Aktuelt byrå
Geelmuyden Kiese
Filmen, som hadde premiere da VM for alvor ble sparket i gang med Portugal-Spania, vil for mange nordmenn være det første, skikkelige møtet med Yara. Yara har aldri før laget film for betalt selskapsprofilering.
– Det er moro å endelig vise frem resultatet av noe vi i Yara har jobbet med lenge. Dette er et av flere tiltak for å engasjere Norge og nordmenn i Yaras aktiviteter. Filmen handler om å dyrke kunnskap og drømmer, som er forutsetninger for vekst og velferd, sier René Hansen, merkevaredirektør i Yara.
Dyrker kunnskap
Gjennom å levere mineralgjødsel til markeder over hele verden bidrar Yara til at mer enn 300 millioner mennesker får mat på bordet hver eneste dag.
– Det er gjennom økt kunnskap om landbruk og matproduksjon, at verden vil kunne mette en stadig økende befolkning. Derfor dyrker Yara kunnskap, sier Hansen.
– Har imponert og inspirert oss
Filmen er laget i samarbeid med Geelmuyden Kiese og produsert av Einar Film, med Aksel Hennie på regi.
– Yara er tilstede i lokalsamfunn på en måte som bidrar til å dyrke mye mer enn avlinger. Noe som åpner for drømmer og lek, sier kreatør Trygve A. Tønnessen i Geelmuyden Kiese.
– Dette er en dramatisert film, men den er heller ikke lenger fra virkeligheten enn at den kunne ha vært en sann historie. At Yara er så opptatt av å påvirke positivt med kunnskap i lokalsamfunn har imponert og inspirert oss, supplerer kreatørkollega Ole Henrik Stubberud.