Alt kan fornyes!
Scanox har gjennom sammenslåingen av de kjente merkene Quick spraylakk og Bengalack etablert en kategorileder under navnet QuickBengalack.
Aktuelt byrå
![39934 1220d original](https://kreativtforum.imgix.net/logoImage/39934-1220d-original.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=80&transformer=imgix&w=80)
BåL reklamebyrå
![49886 56046 original](https://kreativtforum.imgix.net/images/49886-56046-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=1050&w=1400)
![49889 3b11b original](https://kreativtforum.imgix.net/images/49889-3b11b-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=898&w=1400)
![49892 31d8a original](https://kreativtforum.imgix.net/images/49892-31d8a-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=898&w=1400)
![49895 aed8d original](https://kreativtforum.imgix.net/images/49895-aed8d-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=898&w=1400)
– Alt kan fornyes er et strategisk løfte som underbygger bruksområdene innenfor disse produktene, sier produktsjef i Scanox Christina T Hanevold.
– Vi ser at bruken av lakk øker i popularitet (og får større og større aksept), og at folk vil leke, men også ta vare på ting inne og ute. Det var derfor viktig for oss å inkludere Instagram på den nye siden vår, og vi ser allerede nå at det deles mye og skapes engasjement i alle verdens farger særlig på interiør. Quickbengalack leverer over hele linjen og vil lede an videre innen en kategori i vekst, avslutter Hanevold.
– Med et så bredt nedslagsfelt i produktportefølje og distribusjon har vi forsøkt å balansere løsninger opp mot en like bred målgruppe som også fornyes, sier Bernt A Bakken i BåL Mining.
– Fornying av ting man omgir seg med er jo noe de aller fleste liker å putte en hashtag på og dele med resten av verden. Lakkering og gjenbruk av gjenstander er slik sett en meget «ufarlig» sak å dele, og vi ser et positivt engasjement og lek med farger og ting på tvers av alle aldersgrupper, sier Bakken.
Bål Mining har utviklet konsept, logovignett, webside med filmsnutt og butikkmateriell.