Anorak x Fretex

Anorak slipper i disse dager en ny kampanjen for Fretex. Den er allerede tilgjengelig i butikk og på nett.

Image1

Det kreative teamet på Anorak som står bak kampanjen er Pål Høyer Andreassen og Magnus Høgberg Hansen.

– Helt siden Westerdals har Fretex vært en av de kundene vi har drømte om å få jobbe med. Og etter å ha fulgt deres reklame-historie av fantastiske kampanjer, var det med ærefrykt at vi begynte på denne oppgaven, sier teamet.

Deg X Fretex handler om å vise hva Fretex gjør, på en ny måte. Slipp-kultur eller såkalte «Drops» er stort i moteverdenen, og det er på mange måter det man gjør når man gir klær til Fretex. Man slipper en kolleksjon. Et begrenset kuraterte utvalg av klær fra deg, som blir tilgjengelig hos Fretex.

– Ved å donere til Fretex kan man faktisk la disse klærne kle noen andre. Sånn sett, så er det å slippe en pose ned i Fretex-boksen litt som å lansere sin egen kolleksjon. Dette gir oss også en god anledning til å snakke om det sosiale arbeidet som grunnen til å kjøre kampanjen, kommenterer Niklas Olsen, planner i Anorak, om det kreative uttaket.

Image1
Image2
Image3
Image4
Image5

– Bacon, med Eivind Landsvik på regi og Audun Lyngholm Wittenberg som produsent og har gjort en utrolig jobb under vanskelige forhold og virkelig fått denne jobben til å skinne. Pål Laukli kastet seg også inn i jobben og ga still-bildene et tilsvarende løft, og deres engasjement har vært uvurderlig, sier teamet.

Alle kan lage sin egen slippfilm

Navet i kampanjen er en aktiveringløsning hvor alle enkelt kan lage sin egen slipp-film. Man trenger bare å laste opp ett eller flere bilder og skrive navnet sitt, så lages en 15 sekunders film. Filmen publiseres på Fretex sin Instagram-kanal hvor man tagges og enkelt kan dele posten videre.

Rådgiver Rune Roalsvig supplerer:

– Bakgrunnen er at Fretex hadde behov for å få flere til å handle klær hos dem. For å få til det, var Fretex avhengig av å øke bevisstheten om hvilken skattekiste av klær en Fretex-butikk faktisk er. For i motsetning til hva mange kanskje tror, så finner man masse fine plagg av høy kvalitet på Fretex. Klærne kommer bare fra noen som ikke har bruk for dem lenger. For vi har alle klær som vi sjelden bruker, som ikke passer eller som rett og slett ikke kler oss lenger.

Involverte byråer

Tinagent Fotoagentur
P

Pål Laukli

Fotograf

M

Mathias Ingvoldstad

Fotoassistent

Ohlogy Music Supervision

This Is PR-byrå
K

Kristina Nordbæk

PR og pressestrategi

Andre involverte

K

Kristin Hareide

Ansvarlig hos kunde

H

Hilde Kjønstad

Ansvarlig hos kunde

T

Trine Gjermundbo 

Ansvarlig hos kunde