Åpningen av IKEA Sørlandet
Oppgaven var å maksimere besøket til åpningshelgen og de to påfølgende ukene for IKEA Sørlandet
Aktuelt byrå
Naked Communications AS
Oppgaven var å maksimere besøket til åpningshelgen og de to påfølgende ukene for IKEA Sørlandet. Samtidig var det viktig å kommunisere IKEAs verdier og gjennom kommunikasjon og dialog, skape et nærere forhold mellom IKEA og menneskene på Sørlandet, som en god nabo skal.
IKEA var allerede markedsleder i regionen før åpningen av varehuset.
Nøkkelen lå derfor i å kommunisere at ”IKEA kommer nærmere”. Både fysisk,
men også ved å være verdifulle for menneskene i hverdagen.
Slik kan man forandre bruksmønsteret fra et varehus man besøker et par ganger i året på langtur, til et naturlig sted å kjøpe servietter på en onsdag.
Kampanjen brukte et bredt spekter av kanaler fra sosiale medier, egne medier, tradisjonelle medier, DM og eventer. PR var også en svært viktig del av strategien.
5098-3ad7c-original.pdf
5094-1a23e-original.pdf
5093-2659a-original.pdf
Involverte byråer
Naked Communications AS