Det er mange grunner til å legge turen til Trondheim om sommeren, men når du skal finne et sted å bo, er det ikke noe som slår Britannia Hotel. Med sin unike posisjon som Norges fremste luksushotell, har hotellet en rik historie med å gi gjestene sine ekte 5-stjerners opplevelser. Denne sommeren ønsket Britannia å spille på sine styrker som kurator, og vise hvordan de kan skreddersy drømmesommeren for alle sine gjester.
– Med stadig økende konkurranse innen reiselivsmarkedet, har Britannia Hotel tatt sikte på å skille seg ut ved å tilby nøye utvalgte opplevelser skreddersydd for ulike målgrupper. Enten det er familier med eldre barn, nasjonale og internasjonale luksusreisende, matentusiaster, spa-elskere eller vennegjenger som søker det ekstraordinære, imøtekommer Britannia Hotel deres unike behov og ønsker, forteller Stian Ward Bugten, kreativ leder og partner i Nonspace.
Kampanjen hadde som mål å posisjonere Britannia Hotel som en unik destinasjon i seg selv, der gjester kan nyte et sømløst opphold fylt med spennende og begivenhetsrike aktiviteter i Trondheim
– Gjennom denne kampanjen ønsket vi å vise frem den vakre og sjarmerende byen vår, sammen med alle våre hotellkonsepter, sier Peter André Gjerde, markeds- og kommunikasjonsdirektør hos Britannia Hotel.
– Vi ville også vise hvordan vår concierge kan skape uforglemmelige opplevelser for ulike målgrupper, på en femstjerners måte. Kampanjen er i tillegg til Norge også vist i Skandinavia og UK, derfor var det ekstra viktig å vise frem Trondheim by, forteller Gjerde.
– Hotellet er medlem av The Leading Hotels Of The World og har i flere år jobbet målrettet internasjonalt med presse for å øke kjennskapen til både hotellet og byen utover Norges grenser. En slik kampanje støtter oppunder det langsiktige arbeidet med å tiltrekke flere internasjonale turister til vår region, selv om nærmarkedet alltid vil være viktigst og størst for oss. Vi er svært fornøyd med samarbeidet og hvordan vi har jobbet frem denne kampanjen.
Kampanjen bestod av en serie på fire filmer med videoformater som var distribuert og tilpasset på tvers av sosiale mediekanaler, display- og videoannonser og flyplassannonsering. Filmene tar oss med på en reise gjennom det beste Trondheim har å by på. Gjennom filmene ble vi presentert for en rekke opplevelser kuratert av Britannia Hotel, som inkluderer alt fra kajakkpadling og laksefiske i Nidelven, til private båtturer ut i Trondheimsfjorden, 5-stjerners matopplevelser, luksuriøse spaopphold og Norges beste hotellfrokost.
En målrettet annonsekampanje på Gardermoen flyplass resulterte i en bemerkelsesverdig økning i nettsidebesøk på hele 3500 % og online rombestilling på 2000 % sammelignet med tidligere år, direkte fra Gardermoens geografiske posisjon.
Kampanjen nådde et større nasjonal og internasjonal publikum, med 1,246,986 norske, 519,335 danske, 1,216,410 engelske og 609,725, svenske unike brukere på Facebook og Instagram. Gjennom dynamiske displayannonser har vi nådd 690,308 norske, 513,867 engelske, 313,625 danske og 86,541 svenske unike brukere på brand-safety (merkevaresikre) nettsteder.
Involverte byråer
Ann Charlott Ommedal Holden
Senior Art Director
Ingrid Haugen Nonskar
Innholdsutvikler og tekst
Andrea Rakela Doan
Direktør Digital markedsføring
Julian Vedeler
Designer
Omar Saleh Salem
Junior Designer
Johanne Lian Olsen
Design Direktør
Line Kibsgaard Sjøhelle
Prosjektleder
Nic Osborne
Kreativ leder og regi
PG Fordal
Regi
Stig Forbregd
Account Manager
Didrik Bråthen
Grade
NR14 Lyddesign
Andre involverte
Peter André Gjerde
Markeds- og Kommunikasjonsdirektør Britannia Hotel
Dom James
Komponist
William Lee-Wright
Kreativ direktør Britannia Hotel