Årets viktigste påskequiz fra Leger Uten Grenser

Påskeferien nærmer seg med stormskritt, og i kulissene har TRY hjulpet Leger Uten Grenser med å lage en påskequiz inspirert av påskelabyrinten. Dette initiativet er et resultat av et samarbeid mellom teknologi og markedsføring, med mål om å støtte en verdig sak i en utfordrende tid.

Martin Jensen, CTO i TRY Dig, forteller: – Vi ønsket å bidra med vår kunnskap innen teknologi og markedsføring i en vanskelig tid hvor verden er urettferdig. Resultatet ble en påskelabyrint som tar deg med på en reise på jakt etter mirakelvaksinen.

Påskequizens formål er å rette fokus på arbeidet til Leger Uten Grenser, samtidig som den tilbyr underholdning for venner og familie. Konseptet er nøye utformet for å engasjere både eksisterende og potensielle givere, med en iboende tilknytning til geografiske områder som Leger Uten Grenser opererer i.

Lindis Hurum, som er generalsekretær i Leger Uten Grenser, uttrykker støtte til initiativet:

– Vi synes dette var en spennende idé og initiativ fra TRY-gjengen. De forstår oss godt, som er bra når de drar i gang dette på egenhånd. De viser både at de har et sterkt engasjement for våre pasienter, og har funnet en fin måte å kommunisere med nye og eksisterende støttespillere på i påsken.

Denne påskequiz-idéen stammer fra en eksisterende tradisjon blant venner av Martin Jensen, som har vært en del av påskefeiringen gjennom årene. TRY takker spesielt Ragnhild Skoglund, arkitekten bak spørsmålene, for hennes bidrag til å skape en underholdende og engasjerende opplevelse for deltakerne.

– Resultatet ble kampanjen: Quiz uten grenser, uttaler Martin Jensen, og understreker at målet er å skape oppmerksomhet rundt Leger Uten Grensers arbeid samtidig som man får en morsom opplevelse sammen med venner og familie.

Kampanjen har fått støtte fra ulike aktører, med JCDecaux og Snapchat som sponsorer for plassering av kampanjen på deres plattformer. Teamet hos TRY har selv utviklet kampanjens nettsider og design, og de takker JCDecaux og Snapchat for deres støtte med distribusjonen.

Med en blanding av engasjerende innhold og støtte til en viktig sak, inviterer Quiz uten grenser deltakere til å være en del av påskens mest meningsfulle aktivitet, samtidig som de støtter Leger Uten Grensers livreddende arbeid over hele verden.

Involverte byråer

TRY Opt Mediebyrå
A

Anne Dalen

Rådgiver sosiale medier

S

Synne Kvåle

Performance Marketing Manager

Andre involverte

R

Ragnhild Skoglund

Tekstforfatter av quiz