REDINK har laget årsrapporter for Norsk Tipping i tre år. Årets versjon (årsrapporten for 2014) har fått selskap av en følelsesladd reklamefilm som blir å se de nærmeste ukene på TV2 og TV3.
Ifølge rådgiver og avdelingsleder i REDINK, Linn Bakke, har samarbeidet med Norsk Tipping vært svært givende.
– En god årsrapport inneholder mye mer enn tall og beretninger. Den rommer alle historiene som har utspilt seg i året som gikk. Den reflekterer bedriftens filosofi og visjoner. En god årsrapport er merkevarevarebygging av ypperste sort. Her finner man historier som er verdt å dele og verdt å få med seg. VI er glade for at Norsk Tipping lar oss hjelpe dem med det, både på print, digitalt og nå i reklamepausene på TV.
Filmen, som i utgangspunktet ble utviklet kun for digitale flater, forteller noen få av utrolig mange historier om hva overskuddet fra Norsk Tipping brukes til.
I år fordeles 4,2 milliarder kroner til idrett, kultur og humanitære og samfunnsnyttige formål. I praksis betyr det at de som spiller spill fra Norsk Tipping er med på å bidra med 11.5 millioner kroner hver dag. Dét kan man trygt si er å gi drømmen en sjanse.
«Drømmer» (100 sekunder)
«Drømmer» (45 sekunder)