BAMA frir til generasjon Z
BAMA retter oppmerksomheten mot unge under 25 år med konseptet «Stay Fruity». Randulle og Oral Bee er med på laget.
Aktuelt byrå
RED dentsu X
Norges ledende selskap innen frukt og grønt har sammen med Plapre/RED utviklet konseptet «Stay Fruity».
– Målet er å få unge til å snacke sunnere. Da meldte behovet seg for et spennende konsept mot en målgruppe som er krevende å engasjere, sier kommunikasjonsdirektør Pia Gulbrandsen.
«Stay Fruity» består av ulike filmer som skal gå i sosiale medier og online video. Ikke minst skal årets gamer, Randulle samt rapperen Oral Bee, bidra til å skape engasjement på Youtube, Spotify, og via podcasts og events. Oral Bee har produsert Stay Fruity-låta som har blitt sluppet på Spotify (har kommet seg på Spotify-lista Norway Viral 50).
– Vi har troen på at Stay Fruity vil bidra til at flere unge husker å spise frukt, bær og grønnsaker. Det ligger et stort potensial i sunne og kjappe mellommåltider, sier Gulbrandsen.
– Det er deilig å få lov til å jobbe med en så fremoverlent kunde, som skjønner at de må snakke til ungdom på deres premisser. Du får ikke ungdom til å spise mer frukt og grønt ved å bruke pekefingeren, sier rådgiver i Plapre/RED Benedicte U. Johansen.