Banan. Blitt litt glemt, eller?

Ja? Virker litt sånn. En stadig tøffere konkurranse om de småsultnes gunst kan i hvert fall tyde på det. Derfor bestemte BAMA seg for å gjøre bananen til intet annet enn en spektakulær superstjerne.

Banan

I de siste årene har det kommet mange nye mellommåltidsløsninger på markedet, noe som har bidratt til at bananen har fått mindre oppmerksomhet. Det er bakgrunnen for at BAMA gikk til TRY-huset med en brief om å gjøre den gule folkefavoritten like aktuell og populær som den fortjener å være.

– Bananen er et godt og sunt mellommåltid. Den er rett og slett helt perfekt, akkurat som den er! Derfor ønsker vi å minne forbrukerne om at et mellommåltid verken trenger å være fancy eller dyrt, sier marketingsjef Ingebjørg Hjortdahl i BAMA.

Premissfilm

Kreatørene Thea Bjørndal Iversen, Hallvard Vaaland og Mathias Sandvik i TRY Reklame forteller at det er mange grunner til hvorfor banan er det perfekte mellommåltid:

– Som Ingebjørg sier, er bananen perfekt. Den er digg, inneholder masse sunne ingredienser og er billig. Ikke rart mennesker har spist banan som mellommåltid i 10000 år!

Men saklige argumenter alene er kjedelig, så i stedet lagde vi verdens mest pompøse og storslåtte rebranding. Av en banan. Navnet på kampanjen ble det smått pretensiøse «Le Banan».

BAMA er godt fornøyd med kampanjen og håper de kreative grepene bidrar til å skape stoppeffekt og oppmerksomhet.

– Målet er selvsagt at banan blir like aktuell og populær som den fortjener å være. Ikke minst håper vi at det neste mellommåltidet du spiser blir en banan, uansett om det er på hjemmekontor, i forbindelse med trening eller når du bare er litt sulten og trenger påfyll, sier Hjortdahl.

1920x1080 Le Banan Eurosize concrete

Radiospott: «Essence of kilowatt»

Bama_25s_radio_trening_master_-3dbfs.wav
Last ned
SoMe-film.