– På IKEA har vi i disse dager et stort fokus på søvn. Men det å sove godt handler om veldig mye mer enn en god seng og riktig madrass. Søvn handler også om temperatur, luftkvalitet, orden eller rett og slett det å få det mørkt nok - og her har selvfølgelig IKEA løsningene du trenger. Vi er hele tiden på jakt etter ideer som overrasker, og da denne ideen dukket opp tenkte vi med én gang: «Denne må vi jo sette på TV!, sier Annika Mørch Asté i IKEA.
I tillegg til filmen på TV og kino består kampanjen også av printannonser og utendørs.
Billig produksjon
– Denne ideen var veldig gøy å komme på, men kanskje enda morsommere å produsere. Vi kan trygt si at kampanjen er blant de billigste vi har produsert, sier teamet Caroline Riis og Eirik Sørensen.
Involverte byråer
Trond Sandø
Konsulent
Henrik Reistad
Klipp
Johanne Bull
Produsent
Involverte
Celin Kjenslie
Country Marketing Manager IKEA
Annika Mørch Asté
Markedskommunikasjonssjef IKEA
Ina Lima
Marketing Communications Specialist IKEA