Bekmørk kampanje fra IKEA

IKEA kjører i disse dager en kampanje som er helt svart. Ingen bilder, ingen møbler – kun noen hvite IKEA-priser og en logo.

16x9 IKEA

– På IKEA har vi i disse dager et stort fokus på søvn. Men det å sove godt handler om veldig mye mer enn en god seng og riktig madrass. Søvn handler også om temperatur, luftkvalitet, orden eller rett og slett det å få det mørkt nok - og her har selvfølgelig IKEA løsningene du trenger. Vi er hele tiden på jakt etter ideer som overrasker, og da denne ideen dukket opp tenkte vi med én gang: «Denne må vi jo sette på TV!, sier Annika Mørch Asté i IKEA.

I tillegg til filmen på TV og kino består kampanjen også av printannonser og utendørs.

Se film her.

Billig produksjon

– Denne ideen var veldig gøy å komme på, men kanskje enda morsommere å produsere. Vi kan trygt si at kampanjen er blant de billigste vi har produsert, sier teamet Caroline Riis og Eirik Sørensen.

Involverte

C

Celin Kjenslie

Country Marketing Manager IKEA

A

Annika Mørch Asté

Markedskommunikasjonssjef IKEA

I

Ina Lima

Marketing Communications Specialist IKEA