En av årets største nyheter fra Findus lanseres i disse dager. Under MATLYST-serien – næringsrike, familievennlige produkter som er lett å like og lett å lage – introduseres nå tre varianter fiskekaker med finmoste grønnsaker. Lanseringsfilmene er utviklet av Creuna, med Steinar Borge og Geir Hørnes fra The Directory på regi.
– Barn får ikke i seg nok fisk og grønt. I en hektisk familiehverdag, er det lett å gå for enkle middagsløsninger som sjelden bidrar til et sunt kosthold. Våre fiskekaker skal gi mor og far anledning til å ta en pause fra matkampene og samtidig sikre at barna får i seg rikelig med livsviktige godsaker, sier markedssjef for fisk hos Findus, Pernille D. Bruun-Lie.
Kampanjen består av filmer til TV og nett: én langversjon og tre 30-sekundere til TV, samt tilpassede versjoner til YouTube/Facebook. Her møter vi en familie som har forsøkt det meste i møte med sin «lille skeptiker», men som nok må sies å ha mistet kontrollen.
– Som pappaer, kjenner vi oss godt igjen i matkampene ved middagsbordet. Og, som oss, er det nok mange som tyr til belønninger for å få i barna litt mer av det sunne. Hvilke belønningsfeller foreldre går i er individuelt og kan eksemplifiseres på utallige artige måter, sier Creunas kreatørteam, Pål Jespersen og Oskar Bringager.