Boligkreditt
1. Bakgrunn og målsetning for oppdraget SpareBank 1 Boligkreditt er et kredittforetak eid av SpareBank 1 Alliansen
Aktuelt byrå
Apriil procontra
1. Bakgrunn og målsetning for oppdraget
SpareBank 1 Boligkreditt er et kredittforetak eid av SpareBank 1 Alliansen. 90 prosent av investorene befinner seg i utlandet. Årsrapporten deles personlig ut til potensielle investorer.
Målsetning: Designe en ny årsrapport og komme opp med et konsept som skaper et troverdig bilde av Norge og nordmenn. Konseptet skulle ha en varighet på minst fem år.
2. Konsept/idé til grunn for arbeidet
Årsrapporten skal gi investorene en følelse av Norge. Ved å slippe dem tett inn på oss og vår kultur, ønsker SpareBank 1 Boligkreditt å skape bånd og tillitt som underbygger nordmannens rolle som en god og trygg forretningspartner. Innholdsmessig prøver vi komme så tett på den norske folkesjelen, at den nærmest kan føles fysisk. Forsidens autentiske innslag danner inngangen til det hele.
Hvert år får et overordnet tema som blir toneangivende for resten av innholdet. I 2008 var temaet tre. Temaet for 2009 er stein.
Materialvalget i rapporten er en bevisst kombinasjon av ”grovt” papir – det ekte, nære og naturlige – mot syntetisk plast, det moderne og framtidsrettede.
3. Spesielle rammebetingelser
SpareBank 1 Boligkreditt er delvis underlagt designprofilen for SpareBank 1 SR-Bank. Bilder skal i hovedsak gjengis i svart/hvitt, men små fargeelementer er likevel tillatt. Kvartalsrapportene publiseres kun digitalt.
Involverte byråer
Apriil procontra