Fra jenta til renta

Nå trenger du ikke lenger å skille lag med den gode renta di, selv om du skal videre på boligmarkedet. Alle Ung-kunder i DNB får med seg den samme renta fra førstehjemslånet videre til neste bolig. Fordelen kommuniseres i disse dager, med en litt annerledes kjærlighetshistorie.

Ung BLU april24 godrenta 04

– For oss er det viktig å prioritere de unge, og vi hjelper allerede flest unge inn på boligmarkedet. Nå utvider vi en av våre mange ung-fordeler til å også gjelde de som skal videre på boligmarkedet, som er relevant for mange i alderen til og med fylte 34 år, sier Aina Lemoen Lunde, markedsdirektør i DNB.

Kampanjen følger opp fjorårets «Ung-milliarden»: Gjennom Ung-milliarden bidrar DNB til at også dem som ikke har 15 prosent egenkapital, kan komme seg inn på boligmarkedet. Satsingen «Ung-milliarden» ble lansert med en kampanje som også ble premiert med en Sølvfisk da den kom. Årets kampanje lar seg inspirere av fjorårets metaforiske kampanje, der et eksklusivt utested ble et bilde på et boligmarked mange sliter med å komme inn på. I år er det Romcom som står på menyen, i en kjærlighetshistorie inspirert av klassiske filmer og serier om håpløs ung kjærlighet.

– Du trodde kanskje det handlet om jenta? Det handler selvfølgelig om renta! Vi tror blandingen mellom gripende historiefortelling i møte med et overraskende budskap bidrar til å vekke oppmerksomhet, samtidig som kommunikasjonen er med på å tydeliggjøre et bra produkt, sier teamet bak kampanjen, Marcus Hassel og Torkel Skjolden i TRY.

Andre involverte

M

Mette K. Olsen

Kreativt ansvarlig i DNB