«Ungmilliarden» fra DNB og TRY vant Sølvfisken

Filmen «Ungmilliarden», der DNB forteller at de dedikerer en milliard hvert halvår til å hjelpe unge inn på boligmarkedet, har vunnet TV 2s delkonkurranse for februar.

DNB2

I en fremdeles ganske fersk kampanje fra DNB dedikerer banken en milliard hvert halvår til å hjelpe unge uten tilstrekkelig egenkapital med første boligkjøp. Boligmarkedet oppleves, kanskje særlig for unge, som en litt eksklusiv klubb der det er vanskelig å komme inn, og der finner du utgangspunktet for TRYs kreative løsning til filmen.

Det er Marcus Hassel og Torkel Skjolden som er kreativt team fra TRY.

– Vi har stått og ventet både utenfor boligmarkedet, og utenfor utallige utesteder. Mye er forbausende likt, ingen i køen utenfor er spesielt happy, og alle på innsiden deler bilder og filmer av hvor mye de koser seg. Det å være med på å lansere en så bra og viktig løsning fra DNB, er ikke annet enn en veldig takknemlig oppgave, fortalte de to da filmen ble lansert.

Filmen er regissert av Stian Johansen og produsert av Krister Svensli i Einar Film. Det øvrige teamet hos TRY besto av Kristina Skogen og Trine Olsen, mens Mette Kristin Olsen var ansvarlig hos kunden.

Juryens knappe, men kontante begrunnelse lyder som følger: «Sølvfisk for februar går til DNB: Ungmilliarden. Filmen tar tak i en aktuell og reell problemstilling, men har plassert den i en kontekst som er mer hverdagslig og gjenkjennende, og like urettferdig. Godt løst og godt lagd. Gratulerer.»

Hovedfilmen. Se flere filmer under.