Bonava med en hyllest til det uperfekte

I ny merkevarefilm slår Bonava et slag for ærlig, lykkelig hverdagskaos. Kampanjen skal bidra til å bygge økt kjennskap for merkevaren på det norske markedet.

Bonava

– I denne filmen har målet vært å vise at man ikke bare flytter inn i en ny bolig fra Bonava. Man flytter inn et nytt hjem og en ny hverdag – i et hjem det er verdt å vente på. Vi er svært fornøyde med den profesjonelle jobben som er lagt ned av Reklamekollektivet med konsept, planlegging og utføringen av denne kampanjen, sier Jonas Bølge Tveit, Marketing Coordinator i Bonava.



Bonava er en ledende boligutvikler i Nord-Europa som skaper hjem og nabolag hvor mennesker har høyest mulig livskvalitet. Som utspringer fra NCC har de skapt hjem og nabolag siden 1930-årene og opererer nå i 8 land.

Filmen er utviklet på innsikten om at trygghet i merkevaren gir trygghet i prosessen.

– Nye hjem betyr nye hverdager. I filmen viser Bonava livet bak fasaden, med katchupflekker og støvsuging med småbarn på armen. Og alt det fine som følger med. Dette minsker avstanden fra en stor merkevare til enkeltkunden. Et virkemiddel for følelse av trygghet i Bonava som merkevare, sier kreatør Paulus Syvertsen.

Se filmen her.

– Fremfor glossy Coca-Cola øyeblikk



Filmen viser ulike øyeblikk som gjerne er utypisk å trekke frem i en film om lykkelig familieliv, men det er ikke tilfeldig timing på akkurat dette valget med å vise de mindre oppstilte sidene av hverdagen.

– Trendbildet nå og fremover viser en utrolig positiv endring hvor mange mener at det er viktigere å ha det bra, fremfor å se bra ut. Dette gir en fin åpning også i markedskommunikasjon, for å vise mer av livet uten filter, fremfor glossy Coca-Cola øyeblikk. Det er veldig deilig å jobbe med en merkevare som tør å slå et slag for livet bak Instagram-fasaden, sier kreatør Susanne Svendsen.

Analogt og lokalt


Filmene er produsert av På Film og skutt på analog film. Musikken er laget av poptrioen No. 4, med låten «Oslo forteller».

– Kombinasjonen av analog film og No. 4 tar oss umiddelbart inn i en ekte og gjenkjennbar verden. Det gir en helt annen følelse og et mye sterkere sluttprodukt når man skal skape en autentisk historie om familiehverdag på noen sekunder. Vi er veldig takknemlig for tilliten hos en så viktig merkevare som Bonava, sier Thomas Birkeland, som er ansvarlig hos byrået.

Andre involverte

J

Jonas Bølge Tveit

Marketing Coordinator i Bonava