Selv om If Skadeforsikring siden 2005 vært en av hovedaktørene bak Brannvernuka, en årlig nasjonal dugnad for brannsikkerhet, er kjennskapen til Ifs engasjement veldig lav. Før årets brannvernuke ønsket If derfor en ide som kunne sette deres engasjement for brannsikkerhet på kartet og samtidig øke kjennskapen til deres rolle i Brannvernuka.
I arbeidet med å finne ut av hva Brannvernuka går ut på, stoppet vi opp ved et lite stykke informasjon: Det holdes hyppige brannøvelser på skoler, barnehager og arbeidsplasser, men kun 4% av Norges befolkning øver på brann hjemme. Her lå det en mulighet.
Ideen ble Brannleken, en digital brannøvelse for mobil og nettbrett myntet på de som mer enn noen andre trenger å øve på brann: nemlig småbarnsfamilie. Gjennom lek – og uten pekefingre - ønsket vi å ta små og store gjennom alt de trenger å huske på dersom alarmen skulle gå.
- 140 000 unike brukere til nå (antallet mennesker som har lekt er minimum det dobbelte ettersom leken er ment for hele familien)
- Omtale i flere av landets største medier (TV2 Nyheter, Norgesglasset, NRK Supernytt)
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2016 Mobil
-
Gullblyanten 2016 Promo og aktivering