Bring information to life

EDB og ErgoGroup fusjonerte 10000 ansatte inn i en ny nordisk IT aktør. Det utløste et behov for å utvikle ny merkevareplattform, nytt selskapsnavn og ny identitet, både for å gi de ansatte og markedet beskjed om at dette var et selskap med høye ambisjoner. Når man ikke har de største budsjettene til markedsføring er det viktig å bruke de virkemidlene man kan så smart som mulig. Der andre aktører fokuserer på sin tekniske briljanse, ville EVRY fokusere på den effekten IT har på menneskers liv og hverdag. Både navnevalget og den håndtegnede logoen understreker det menneskelige. Den rike visuelle verktøykassen setter fokus på prosessen og det faktum at IT handler om å "bring information to life". Selskapets nye identitet må tåle både det strengt formelle i et børsnotert selskap og samtidig gi liv til de tekniske presentasjonene av produkter og tjenester. Innovasjonen ligger i møtet mellom det lekne, taktile og menneskelige –og evnen til å spille seriøsiteten i selskapet opp og ned avhengig av målgruppe og behov.

35415 b79a8 original
35416 ed11f original
35417 73f10 original
35418 e4d8f original
35419 4f293 original