Bring leverer til Hugo, selv om Sarah ikke vil det, i ny nordisk kampanje fra Bring

Hvordan kan markedslederen i Norge bli lagt merke til, skille seg ut både i personlighet og tjenestene Bring faktisk leverer til markedet, og kommunisere som en utfordrer i Sverige og Danmark? For det er posisjonen Bring befinner seg i når de nå skal satse i det nordiske markedet. Kampanjen er utviklet av POL og produsert av B-reel Films.

Bring Molding Madness 8

– Det at Bring leverer pakkene dine til deg når du handler på nett, er ikke interessant nok i seg selv. Men det faktum at Bring sørger for at varen blir levert uansett – der finnes både kommunikasjonskraft og unike bevis som gjør Bring attraktiv og aktuell hvis du skal sende eller motta en pakke. I det svenske og danske markedet må Brings tjenester presenteres på en måte som skiller seg ut i «reklameblokka». Løsningen ble en serie psykologiske humorthrillere hvor plottet handler om å sabotere leveransene fra Bring. Men uansett forsøk, så gir vi oss ikke. ​​Pakken din kommer fram uansett – igjen og igjen, sier Gisela Björkgren, Markedssjef for konsumentkommunikasjon i Bring.

Psykologisk humorthriller

De fleste har bodd med, eller kjenner noen med en altoppslukende hobby. Eller kanskje du rett og slett har vært den personen selv? For mange eksploderte hobbygalskapen under koronapandemien. Enten det var hekling, trimming av bonsaitrær, yoga, strikking, maling eller keramikk – plutselig ble mange hjem overfylt med hobbyutstyr bestilt på nett. For de fleste gikk det over, mens andre lever fortsatt i marerittet, og da hjelper det ikke at Bring leverer pakker smittefritt – på dørmatten, i pakkeboksen eller postkassen.

Long version – Molding Madness

– Vi har elsket å dykke ned i leireuniverset til Hugo, og boikottingsstrategiene til Sara, og skulle ønske denne sagaen kunne vart for evig. I en verden full av konflikt, nedgangstider og kaos, er det skikkelig deilig å kunne å lage reklame som føles litt morsomme, rare og annerledes. Vårt store spørsmål er: Hvem heier man egentlig på? Hugo eller Sara?, sier Thea Iversen og Pia Lystad, kreatøren bak kampanjen i Pol.

For hovedpersonen Sara har samboeren hennes Hugo nettopp fått idéen om å begynne med keramikk igjen. Til Saras store fortvilelse. Og enda verre, Bring har så smidige og fleksible leveringsløsninger at Sara, uansett hva hun prøver på, ikke klarer å hindre Hugo i å bestille flere, og flere pakker med leire. Det er settingen for en ny sjanger innen reklamefilm – psykologisk humorthriller.

Huvudfilm – Molding Madness part 1
Paketbox – Molding Madness part 2
Returen – Molding Madness part 3
C2C – Molding Madness part 4

En nordisk produksjon

Filmene som er produsert av B-Reel Films og regissert av Sacarias Kiusalaas («When Harry met Santa») har vært laget for Bring i både Sverige og Danmark med noen lokale tilpasninger, og med en helnordisk cast. Hovedfilmene har premiere i Sverige denne uken og i Danmark neste uke, men består også av en rekke andre kampanjeelementer.

– Vi er i det perfekte huset, hos det perfekte paret, i den mest perfekte morgenstunden. Hva om filmen tar en romcom-twist rett ned i helvetet? Det er vakkert opplyst, karakterene ser på hverandre med den største kjærlighet. Men midt i dette slipper vi en leirebombe. For meg er alltid stemningen det viktigste i en film. Jeg synes vi har gitt filmene en atmosfære jeg aldri har sett før, sier Sacarias Kiusalaas, regissør i B-Reel Films.

Bring Molding Madness 0
Bring Molding Madness 1
Bring Molding Madness 2
Bring Molding Madness 3
Bring Molding Madness 4
Bring Molding Madness 5
Bring Molding Madness 6
Bring Molding Madness 7
Bring Molding Madness 8
Bring Molding Madness 9
Bring Molding Madness 10
Bring Molding Madness 11
Bring Molding Madness 12

Involverte byråer

BR-F Filmproduksjon
S

Sacarias Kiusalaas

Regi

A

Anisa Dzindo

Producer

R

Rikard Åström

Executive producer

A

Arvid Kornstrand

DOP

K

Kim Jansson

Line Producer

V

Viviana Figueroa

Directors Assistant

M

Max Kiusalaas

Music

T

Tobias Allanson

Set Designer

M

Magdalena Boberg

Stylist

S

Simon Pontén

Editor

Tint Postproduksjon
K

Kajsa Kiuttu

Grade

O

Oscar Larsson

Grade

O

Olle Black

VFX/Online

Ponytail VFX
J

Johan Johnson

Sound Design

Andre involverte

M

Monica Solberg

Markedsdirektør Posten Bring

G

Gisela Björkgren

Markedssjef for konsumentkommunkasjon Bring Sverige